fredag 24 juni 2011



Jäklar, en månad sen jag skrev men nu är jag sugen och jag sitter vid min dator som har svenskt tagent bord, hur stavas det.. ugh.. aja.

Mycket har hänt, jag slutade på mitt jobb älskade kunderna blev trött på chefen som gillade att skicka otrevliga melj, klagade på mitt jobb, men främst på kaoset där. Varenda vecka någon ny produkt, och igen en chef som hade nya speciella produkter till alla kunder som blev skitsura om man inte visste deras special order. Tjena, idioti, men något man får stå ut med nästa gång jag kanske bor här mera seriöst ;) för man har ingen arbetsrätt här särskilt som minium wage lönetagare tjänade under 5 dollar i timmen ungefär när skatten hade tagits. Även att nman betalar för sin sjukvård här så hade jag ramlat ner för trappan ex hade jag fått stå för notan helt själv eftersom man skrivit på ett papper att inte stämma stället mer eller mindre om något sånt hände. USA, är jävligt fucked up för tillfället, alla har extra jobb för att ekonomin här är just nu i botten. Men nu har ett ny lag kommit att man ska ge sjukdagar åtminstonde till de ny anställda och health care.

Jag är bortskämd på många sätt, men just min hälsa att kunna gå till läkare utan att det gör en ruinerad som det gör många här är något jag tagit förgivet och folk glor på en med stora ögon när man förklarar hur det är i Sverige. Visst Sverige är litet och de har hört om det här, just nu har folk pratat med mig om hur det kändes att SD kom i riksdagen. Som också var stora nyheter här, tro det eller ej..

Hört meningen " Sweden seems like a fairytale" har jag hört några gånger, och jäklar som det fått mig att inse hur bra man ändå har det där borta jämfört med här när det gäller sjukvård och jobb.

Jag trivs ändå ha ;) Men New Haven som bilden visar är lite bisarr när det gäller brott för det är inte så lite heller, för knappt två veckor sen skedde det 5 skjutningar på en dag. Denna stad är riktigt fin, men är en stad som är så uppdelad och jag fick chans att höra olika delar av de som går på Yale eller de som jobbar arslet av sig med två eller tre jobb hur de upplever New Haven. Tiden här har varit spännade och ångrar inte en sekund att jag åkte hit är tacksam och gillar det i USA på många sätt men gillar också Sverige.

Imorgon är det min födelsedag, saknar mina vänner i Sverige gör lite ont i hjärtat faktiskt.. usch, fina vänner :) snart ses vi igen, får skriva lite mera här snart igen.

Uppdatering är mest, har ett nytt jobb redan jobbar på att hjälpa till med en ny bok som kommer ut och chillar med vänner, tränar och tänker på att jag nu har en och halv månad kvar sen är jag hemma.

Har en plan redan på att göra om lyan helt när jag är hemma och sen också 8aug står jag på Söderstadion med Simon, Judas, Viktor, Christopher, och jäkla massa annat fint folk så klart :)

Funderar på att tvinga folk till parkhäng när jag är hemma igen.. längtar redan :) Nu ska jag ut i stora farliga New Haven och köpa mat till födelsedags firande på söndag!

P.s imorgon födelsedagen kommer firas i New York med släkt och New york yankees ;)Kommer ta en bärs och tänka på fina vänner och släkt i Europa, saknar er.. SAKNAR ER..

Ser att bilden är borta nästan kolla in länken http://www.clrsearch.com/Demographic?state_id=349355&city_id=276333&place=New+Haven%2C+CT+06512&state=Connecticut&chart=crimestatistics eller googla bara New Haven crime så kan ni ser mera aktuell statisik om ni vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Ni som vill lägga ner tid på att göra anonyma gäst inlägg och tycker ni är roliga kan spendera er tid med att göra annat, era kommentarer publiceras ej, raderas direkt och är inga åsikter jag grubblar på.