fredag 25 mars 2011



Hoppas bilden kommer med, annars kolla in sidan http://www.greenbeanscoffee.com/coj/index.php
intressant om jag själv får säga det själv, för det satte igång mina tankar om soldater. I Sverige där jag gått i demonstrationer tidigare emot USAs krigshets så var det lättare för mig, lättare eftersom man ser inte ansiskterna på samma sätt som man gör här.

Efter ex en snabb resa i NY, så möttes jag och min mamma av ett gäng Amerikanska soldater som gick runt i Grand Central Station i uniform men även laddade vapen, blinka och du tror att du är i krig. Jag började prata med en av dom och han sa att de var där för att skydda folk och hålla lugnet och nu när jag tänker i efterhand att detta är normen här borta och denna kille är en helt vanlig ung snubbe.

Jag ser " Support our troops" klistermärken, och det är inte religösa idioter som man trott hemma i Sverige eller tokiga republikaner utan det är faktiskt alla olika sorters människor som ändå ger sitt stöd. Kanske för att deras son eller dotter är inne i armen, eller de känner någon som är i utomlands just nu och vill visa sitt stöd. Kanske varit fördomsfull och dum, men min bild av detta är förändrad, jag vill fortfarande inte att de åker men de är där och jag vill bemöta med den respekt jag kan om det är att ge pengar till att skicka över kaffe, vilket jag gjorde och fick fina svar tillbaka.

Karianne, Thank you for your support and generosity; I really appreciate your gift. I should also thank you for what you are doing; your line of work is selfless, noble, and very important. There are few people with the ability to do what you do everyday; I find it to be an amazing skill. It's getting hot out here - it was 102 yesterday. I think I will celebrate my last month out here with an iced coffee; looking forward to going home to my wife and daughters in Colorado. If you ever end up working with vets - we may be stubborn at first but really need you and your help. Some of these men and women out here will be changed forever; as you and your Dad know it's the price we pay. Best of luck to you; thank you again for supporting and remembering us out here. SSgt Kevin Clark

Är ingen jävla ängel, men tror full ut på respekt och tänker inte försvara mig eller känna mig dum på något sätt. Jag vill jobba nu med Veterans här, och hoppas på att få tjänsten jag sökt i West Haven ;).

Nu, sova imorgon är det jobb, hela helgen jobbar jag men så skönt med extra pengar och har faktiskt fina kollegor och har vilat i veckan för att döda förkylningen så nu kör vi :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Ni som vill lägga ner tid på att göra anonyma gäst inlägg och tycker ni är roliga kan spendera er tid med att göra annat, era kommentarer publiceras ej, raderas direkt och är inga åsikter jag grubblar på.