onsdag 2 mars 2011


Okej, nu är det månad som gått ungefär sen jag flyttade hit..

Mer eller mindre iallafall ;)

Jobbet, nu har jag haft tre riktiga pass, gjorde bort mig rejält i söndags när jag tydligen hade ett pass men hade inte kollat mitt schema på nätet i tid. Bra där! Men det löste sig, och skärpte till mig rejält när jag hade ett bra pass på måndagen. Mina kollegor, är alla konstnärer eller musiker känns det som. Jag är ja, eh en socialarbetare tant i omvandling ;) men det går bra har inte riktigt fått snabbheten i att göra flera kaffe beställningar samtidigt dock.

Fick en skjuts till min träning, igår äntligen har jag tränat min thaiboxning här och det är såklart inte så stor skillnad. Var dock lite oroad när jag såg att alla hade MMA shorts, eh kände jag då men träningen var riktigt bra såg ingen som var superduktig( faaaascist flåt) men jag är inte heller så klart men det var det som är nice alla peppade alla och ingen var dryg som jag såg! :)!

Kommer träna thai där nu så ofta jag kan och bussen dit går på 10min, såg också att trafiken är mycket smalare efter kl7 så det är ingen fara nu att springa över vägen till bussen eller gå ner för gatan till en annan buss.

Att upptäcka att vissa gator är lite "farligare" än samma gata fast då tre meter upp eller ner är också intressant, hur en samma gata om man tar Orange street här är fylld med vita och sen längre upp mot stationen är det fylld med svarta och här är gatan "farligare". Inte riktigt så enkelt förklarat kanske, men det är fortfarande bisarrt rent ut sagt.

Fann en butik igår som jag längtat efter att få gå in i som heter New Haven Homemade, som är tre eller fyra.. fan kanske till och med fem rum stora med konstnärer, hemma gjorda smycken osv till salu.. Köpte två fina magneter, knappar, och ett halsband för ynka 9dollar :)! Man kan även designa egna monsterdjur som man barn hade gjort.

Funderat lite på steg två nu också, det är hemkomst i aug japp men steg två är lite vart ska man sen efter det.

Kollat och ska söka till skolor här, San francisco, Portland, London,och Dublin ;) men även Stockholm.

Vart man hamnar återstår att se, det är en resa som faktiskt bara börjat och imorgon har jag mitt första morgon pass, är så glad att det tar mig max en minut att gå dit när man börjar kl7 på morgonen ;)

P.s bilden visar on the green, där har dom ex gratis utomhus konserter på sommaren osv där ska jag sitta om en månad eller två och slappa med en kaffe i handen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Ni som vill lägga ner tid på att göra anonyma gäst inlägg och tycker ni är roliga kan spendera er tid med att göra annat, era kommentarer publiceras ej, raderas direkt och är inga åsikter jag grubblar på.