söndag 6 mars 2011


Ikea extas..

Är verkligen rätt ord för att förklara vad som hände idag, jag sprang mot dörrarna och fick se allt man saknade. Mat, då iallafall ;) kexchoklad, fläder dricka, lingonsylt och KÖTTBULLAR!

ha, det är så jävla löjligt egentligen, sprang runt med armarna överfyllda och mitt i allt som kommer min mamma och säger " köp inte för mycket nu" som fick mig att lägga undan en jävla massa, för det var inte riktigt billig det jag hade i min hand ;) men det blev småsaker ändå och det jag verkligen ville ha lingonsylt fick jag! ;) haha.

Att kliva upp i resturangen var helt bisarrt dock! jag fick en stor känsla av att man var i sverige helt plötlsligt igen ;) för allt såg precis likadant ut men INGEN pratade svenska förutom mig, som sprang runt och lekte att man var på en fotbollsmatch med sverige haha, dvs " SVEERIIGGGEEE TJJJAAANAAA NAAAA" haha, störda mig men ni känner mig ;).

Att gå runt sen och handla mat, där jag såg dom köpa gifflar, ta och sätta tillbaka fiskbullar, för helvete usch.. men även vaniljsocker, och jag tänker vad får man för bild av landet egentligen? ;p.. hörde några säga " åh, sverige när vi besökte var så här allt var litet och organiserat.

Skitsamma, stället ligger en tjugo minuters promenad från mig, och man går genom ett torg som på lördagar har en ekobonde marknad! Som snart också är smockfyllt med körsbärsblommor, ryktet säger att detta torg har även goda italienska pizzor och små fina butiker!

I like it!

Också bokat in datumen till portland, snart hoppas jag vi bokar resan :P så jag får se min älskade syster!

1 kommentar:

  1. Ikea is the shit! Jag har lagt upp ett inlägg om Portland i bloggen med lite schyssta tips och även en video. Satsa på att hänga i Mississippiområdet... Alla ser ut som om dom skulle hänga på 44:an varje dag :)

    SvaraRadera

Hej!
Ni som vill lägga ner tid på att göra anonyma gäst inlägg och tycker ni är roliga kan spendera er tid med att göra annat, era kommentarer publiceras ej, raderas direkt och är inga åsikter jag grubblar på.