onsdag 16 mars 2011


Min vardag är verkligen kontrasternas lilla bok, eller vad kan man säga. Min värld i New Haven är otroligt dubbel iallafall.

Exempel?
Vänner som går på Yale, och är fan så roliga men kanske ändå är lite priviligerade inte för att de är rika utanför att de faktiskt går på en världens bästa skolor och får en chans att ta sin doktortjänst under allt från 1-9 år och få betalt för det efter att de betalat ockerpris för att ta sin filkand. För att senare hänga med folk på jobbet, som är "vardagsmänniskorna" i New Haven som inte alltid har råd att gå Yale eller kanske inte ens vill.

Men sen uppstår den klyschan som är intressant för den är faktiskt inte alltid en klyscha pga av att de människorna finns man ser på mitt jobb yale folket, som gör att negativa bilden fortfarande existerar hela tiden, med samma kläder eller samma sätt att uttala sig på, fan fördomar ;) men nej inte när man ser samma person typ återkomma gång på gång.

Eller när jag träffar tre lokala poliser på jobbet som är så sjukt trevliga, för att sen möta en som blivit misshandlad av poliser. Det är ändå det jag gillar med mitt jobb, inte att folk blir misshandlade utan att det är så mycket olika människor där.

Sociologerna man umgås med tycker det är sjukt spännade för man har tillgång till olika världar ;) akademiker haha.. Ska inte säga något, jag var lite fascinerad när jag såg alla förberedelser till st paddys day parade alla var irländska och man hyllande facket nice så klart men med tanke på riktningen som håller på att ske i landet där man urholkar facket så känner jag dra åt skogen bara.

Träningen gör jag i West Haven och jag gillar det, ska träna ikväll igen och imorgon är glad att jag slipper jobba tills lördag. Trivs på jobbet, jäkligt fina kollegor är så jäkla bortskämd med bra chefer och kollegor på varenda jobb jag haft!

Nu verkar skolproblemet vara löst måste vänta tills dec för att söka till en skola och till jan för att söka till en till! Vet vart jag hamnar iallafall, och bra med ett yrke som gör att man ändå har lite erfarenhet, ha löjligt posetiv alltid! Men sen till till grej är att jag betalar fortfarande såkallade "outofstate" avgift om jag inte bott här ett halv år eller ett år fan inte koll på det ännu för man hör lite olika saker. Men iallafall!

Min första körlektion idag!

Sakna sverige? klart jag gör, men solsidan och lite salt lakrits men även sidan scandinavianstuff.com eller hur det stavas hjälper tills dess! och klart jag ska söka till skolor i Sverige också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Ni som vill lägga ner tid på att göra anonyma gäst inlägg och tycker ni är roliga kan spendera er tid med att göra annat, era kommentarer publiceras ej, raderas direkt och är inga åsikter jag grubblar på.