onsdag 9 mars 2011


Jag blev så chockerad idag, när jag kollade på nyheterna där man finner politiker i Wisconsion eller hur det nu stavas ;)

Har följt detta några i veckor nu, där man försökt båda på gräsplans nivå och på politiker nivå bli av med ett lagförslag som gav rätten att strejka, att gå med i facket bland annat. Enkelt förklarat ;) (http://www.msnbc.msn.com/id/41996994/ns/politics-more_politics/) kopiera länken annars för att läsa mera produktivt, och man såg en politiker försöka veta vilka ändringar som gjorts i lagförslaget, bara en demokrat var närvarande för att under veckor så hade republikanera bland annat hotat med att anhålla (?!?!) demokraterna som vägrade rösta för att de blev mobbade till att närvara.

Politikern, dvs demokraten som man ser på filmen om man vill bli helt överkörd där han påpekar som är sant att mötet var olagligt enligt deras delstat och ändå drivs förslaget genom och man mördar över 50års facklig historia, vad fan händer?

Ni som säger, japp men det är USA och jag säger bara eh, japp tyvärr tror jag dock att samma skit kommer hända över hela världen snart.

Jävla skitställe, är det dags att komma hem? Vet inte, arg blir jag iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Ni som vill lägga ner tid på att göra anonyma gäst inlägg och tycker ni är roliga kan spendera er tid med att göra annat, era kommentarer publiceras ej, raderas direkt och är inga åsikter jag grubblar på.