söndag 27 mars 2011



I torsdags kväll, typ tidig morgon för er i Sverige så sköts en ung man till döds i New Haven en av många skottlossningar nyligen, men detta berörde folk på ett annat sätt för detta var någon som alla på mitt jobb kände personligen om jag förstått det rätt. Han var en go och glad kille tydligen älskade New Haven, att cykla och höll upp händerna innan han sköts för han trodde inte på våld. Fattar inte grejen, och det får mig att fundera på Sverige vs USA just nu.

Fick melj från en polare som är i usa nu och det uppmärksammade mig på hur dåligt arbetmarknaden här i Sverige vs USA och det är nice jag fick ju ett jobb på två veckor efter jag kom hit. Visst inte världens bäst lön, och ingen sjukvård men ändå en medveten chef Duncan och det gillar jag. Medveten, då menar jag att man kan prata med han och han lyssnar.

Men kollektiv trafiken här är väldigt anarkistisk så det gäller att anpassa sig när man är ute i West Haven och ska träna :) jag har fått vänta i bland en halv timme på bussen, men men snart körkort även om det gör ont i miljöhjärtat :p Så det vinner Sverige på i hästlängder att kollektivtrafiken verkligen funkar där borta.

Människorna, mina vänner och familj rockar i Sverige men vafan helt ärligt här PRATAR man med varandra, kollar varandra i ögonen och man även om man kanske inte har världens längsta samtal. Men som idag stannade en kille och frågade mig om mig och mitt kompis samtal om skottlossningen i New Haven, vi snackade och önskade varandra trygghet och kärlek just nu. Här vinner USA med hästlängder dock ;) och alla de gånger som alla hjälpt mig på bussen eller på andra ställen så nice! Folk är så chillade här på ett annat sätt och det gillar jag.

Skolan kostar här, ja jävlar kommer kosta mig SKJORTAN att plugga klart här om så blir fallet så här vinner Sverige samma när det gäller sjukvården.

Vet inte just nu, det är så mycket fördelar och nackdelar med allt även om Sverige vinner här ;)

Är bitter ikväll och det kanske märks men har ändå landat här på ett helt annat sätt än vad jag gjort i Sverige någon sin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Ni som vill lägga ner tid på att göra anonyma gäst inlägg och tycker ni är roliga kan spendera er tid med att göra annat, era kommentarer publiceras ej, raderas direkt och är inga åsikter jag grubblar på.