tisdag 8 februari 2011



För att förklara en sak så tror jag nu på karma över allt annat! Jävlar som jag klagat på den Svenska byråkratin och nu får jag det tillbaka, seriöst haha..

Klev in igår för att lämna in ansökan igen på Socialtjänsten här, och fick vänta bland alla som sökte svar på tusen olika frågor lite spännande igen att kliva upp igen där man mötte en byråkrat som pratade så lågt att man inte ens hörde vad hon sa. Kom med min kopia på min födelseattest och det gick inte men sen gjorde hon mig en tjänst sa hon och tog emot den, gillade dock sen att min pappa sa att de alltid tar emot kopior ändå. Skit patetiskt! Men förhoppningsvis får jag den om en vecka, och jag befinner mig "lagligt" här ;)

Ikväll är det round2 för att åka till West Haven och träna tar en buss lite tidigare för att hinna känner jag nu när jag inte vet hur vägarna ser ut men direkt när jag får mitt Social secrity card ska jag börja träna inför att ta körkort istället.

Hela morgonen har jag städat, och tvättat very nice! Nu ska jag snabbt söka ett till jobb och imorgon är ska jag på en facklig demo ska bli spännade att se. Sen träna igen på kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Ni som vill lägga ner tid på att göra anonyma gäst inlägg och tycker ni är roliga kan spendera er tid med att göra annat, era kommentarer publiceras ej, raderas direkt och är inga åsikter jag grubblar på.