torsdag 17 februari 2011



Idag, helt plötsligt när vi handlade så hörde vi världens sirener och när vi kom ut så var det en drös med polis patruller som vandrade förbi. Hörde av någon att en bomb hade exploderat, på ett annat ställe att någon blivit skjuten ( hej, jag bor i usa kom ihåg det haha)

Men vad det gällde var faktiskt att poliserna som jobbar i en av USA brotts tätaste städer till och med högre än NY ibland kan ni tänka er? och nu har 16 kollegor idag fått sparken. Ett hundra tal poliser gick på gatan med dom, och ett antal bilar stoppade trafiken och gatan som ni ser på bilden tömdes på trafik.

Jag gick dit och poliserna höll tal och lät de 16poliser som fått sparken stå längst upp på trappan och först skulle dom igen trafiken på gatan men de vägrade och skrek när de pekade på huset " Det är vi som driver denna stad" och det är så sant!

Tydligen har nu det sagts att 480poliser ska gå till 400 poliser här i New Haven som menar att vi med den höga brottsligheten nu kommer få ökad brott igen.

Poliserna jag såg var så arg, ledsna och kände vafan är det här. Jag känner mig vilken upp och nervänd värld jag är inte van vid att se så många poliser täcka en hel gata, stoppa trafik och skrika " United we stand!"

Jävla skitland, men jävla bra att folk agerar och ställer sig på en trappa där de vägrar flytta på sig och kräver att få prata med borgmästaren. Fackledaren har redan varit där och polismästaren de är fortfarande kvar där vilket är otroligt.

Hörde även att poliserna hade gått med på att ta 200dollar mindre i lön så att ingen fick sparken. Men Borgmästaren sa nej, som nyligen också gett sig en löneförhöjning på 17 000 dollar, och detta är ingen nyhet som kommer från någon vänstervriden tidning detta står öppet i alla tidningar här.

Fuck, ja just i dag saknar jag Sverige rejält för de håller också på att sparka lärare också. Bra där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Ni som vill lägga ner tid på att göra anonyma gäst inlägg och tycker ni är roliga kan spendera er tid med att göra annat, era kommentarer publiceras ej, raderas direkt och är inga åsikter jag grubblar på.