torsdag 3 februari 2011



Jag var i tisdags inne på social tjänsten i New Haven och det var verkligen ett äventyr. Då fick man sitt första inblick i hur bisarrt det är här på en nivå. Klev in byggnaden och blev visiterad av två vakter, min väska och jacka åkte genom en säkerhets kontroll och jag fick åka hiss upp till fjärde våningen. Samma avdelningen där folk söker social bidrag, och folk som jobbade där var så trötta på sitt jobb. Kvinnan som hjälpte mig var skitsur mot kvinnan innan och när jag klev fram och hon log mot mig var jag först lite rädd ;) Men jag behövde två sätt att verifiera mig och att hon frågade efter amerikanskt id, och körkort som jag inte hade trots mitt amerikanska pass hjälpte inte riktigt. Fick snällt lämna byggnaden och måste återkomma när min mamma skickar ett intyg som amerikanska ambassaden gav mina föräldrar när jag föddes. Hahah, seriöst! Men men..

Idag var jag på en jobb intervju på Koffe? heter ställe bilden visar stället och ligger på samma gata där jag bor! Ägaren var skitskön, och poängterade att alla ska känna sig välkomna här och han hade noll tolerans om rasism, sexism och homofobin men även hade väldigt hög standard på service så vi får se! =)

Ikväll ska jag till West Haven, bor i New Haven och egentligen är det samma stad men de har en egen borgmästare och poliskår men ligger ungefär en kvart bort med bussen härifrån. Jag ska äntligen ÄNTLIGEN TRÄNA!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Ni som vill lägga ner tid på att göra anonyma gäst inlägg och tycker ni är roliga kan spendera er tid med att göra annat, era kommentarer publiceras ej, raderas direkt och är inga åsikter jag grubblar på.