tisdag 15 februari 2011

Lady Gaga & The Art of Fame



Ja Adore Lady Gaga! :)

Denna kvinna släppte sin nya underbara låt senast i fredags, tror jag! och satt med min pappa vars studenter pratar om henne i skolan så ville jag att
han skulle höra nya låten. Som redan då hade över 5 miljoner visningar på just den videon! Åh! Och denna intervju som jag hoppas kommer fram är helt jävla fantasikt! Finns den ej där, så sök på Lady Gaga 60minutes!

Annars?

Jag fick ett jobb, på stället jag ville som ligger tvärs över gatan från mig och jag älskar det eller ja, nu är ju tränings veckan ;) men det som skrämmer mig lite kommer jag få öva på torsdag kväll som känns bra. Jag ska lära mig kaffe maskinen igen och bli en kaffe fascist igen! MUHAHAHAAAAAA!!!Kommer jobba deltid i början, och det är skönt har en förmåga att kasta sig över allt nytt och roligt med hull och hår annars och tröttnar helt ärligt efter en månad då. Var och kollade på min chef och en kollega in action idag, folk är så jävla roliga och underbara. Min chef är otroligt lik min äldsta syster Jillian lite roligt ;)

Har klarat mig genom Amerikanska byråkratin och fått min social security card som innebär att jag får ta mitt körkort idag lärde mig idag att ex Boston bara ligger två timmar bort med bil, HELLS YEAH!

Rasismen är fortfarande sjuk att upptäcka varje dag och japp jag är själv vit och jääävligt priviligerad på så många sätt men känner ändå. HELLOOOOO? va fan, det är så tröttsamt och uppenbart och man tröttnar på det. Något alla själv får upptäcka men jag känner verkligen eh? vissa områden får man inte vara eller bör inte vara i och man ska undvika att vara dom på nätterna. Återigen upp till var och en känner inte mig så otrygg ännu iallafall.

Fått lite vänner som jag var ute med förra helgen, tränat Zumba idag som var så löjligt kul såg ut som ett jävla miffo när jag försökte dansa men skitsamma hade så jävla kul! Skrattade åt mig själv nästan hela tiden ;) lite självdistans är alltid bra! Ska testa jujusti eller hur det stavas nästa vecka en tjej från min andra träning ska köra mig! Så snällt! :) öppna och givmilda that´s the shit!

Imorgon ska jag hänga på mitt jobb lite på order på min chef så man lär sig lite mera rutiner, blir bekant med kunderna och sen på kvällen ska jag på boxning igen!

Saknar vännerna i Sverige men inte godis längre då min mamma kom med massa lösgodis ;) salt lakrits? japp!

Helgen ska jag äntligen till min moster Pat! Måndag blir första jobb dagen, så livet börjar få rutin här! Inte illa efter två veckor ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Ni som vill lägga ner tid på att göra anonyma gäst inlägg och tycker ni är roliga kan spendera er tid med att göra annat, era kommentarer publiceras ej, raderas direkt och är inga åsikter jag grubblar på.