fredag 4 februari 2011




Hit skulle jag igår, och kom jag dit? nope! Jag tog bussen, var skitglad till träningen nu kör vi tänkte jag! Och när jag väl kommer på bussen ser jag att de inte har skyltar som kallar ut busshållsplatserna och jag går snällt fram till chaffisen som säger att han ska kalla ut det när jag kommer till rätt plats. Så jävla snällt tänker man och jag ser ut bussen senare glider in i ett bostadsområde och tänker men detta är ju fel?! och det var det tack kundtjänsten på ct transit! men sen säger chaffisen till mig som jag nu snackat rejält med " Jag vill inte att du går vilse, åk med mig tillbaka" och japp, vad hände? jo jag fick åka till baka, väl när vi tar samma tur pekar han ut till mig vart jag ska dra i snöret, (här är det långa gula snören som sträcker sig över hela bussen) och du ska dra i snöret en stund innan annars stannar han inte. Intressant också är att busshållsplatserna är små små vit blåa skyltar som är längst upp på pålar. Som nu tack vare vädret, dvs snön täcker och på vissa busshållsplatser stod folk mitt i en hård trafikerad gata! utan knappt något ljus också, fattade inte hur chaffisen lyckades se alla men det gjorde han!

Så jävla snäll människa som förklarade för mig vägen, att jag inte skulle vara ledsen jag lär mig ju! ;) Även folk på bussen var skittrevliga och frågade vart jag skulle och var asglada när jag sa att chaffisen hjälpt mig ;)

Om någon månad kommer jag skratta åt sånt här, det är fan sjukt vilken tur att chaffisen var så snäll! Men lördag kl11, då kör vi träningen och nu har jag fått se inte bara New Haven, även West Haven, Orange och Milford ;) Allt för en dollar haha, man måste ju skratta åt det ;)

Idag? Shoppa skor, söka mera jobb och höra av mig till min skola här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Ni som vill lägga ner tid på att göra anonyma gäst inlägg och tycker ni är roliga kan spendera er tid med att göra annat, era kommentarer publiceras ej, raderas direkt och är inga åsikter jag grubblar på.